آژانس تبلیغات دارکتن دارای: مجوز فعالیت کانون آگهی و تبلیغات | نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) | و امکان صدور فاکتور به همراه کدرهگیری مالیاتی

EN

FA

چگونه نام برند انتخاب کنیم؟

چند نکته با اهمیت فنی و تکنیکال برای انتخاب نام برند:

- خلاصه باشد - در زبان فارسی راحت نوشته شود (همانطور که تلفظ می شود) به زبان دیگر، املاء خاص نداشته باشد.
- مطرادف لاتین و انگلیسی ان نیز به ساده ترین شکل ممکن نوشته شود (مثلا عبارت سعید را به انگلیسی به شکل های مختلف مینویسند: Saeed, saiid saead,sayid و.. اما کلمه گِرا به انگلیسی نیز به همان شکلی نوشته میشود که در فارسی خوانده میشود(gera)
- حتما چک کنید که دامنه و نام کاربری نام برند مد نظرتان در شبکه های اجتماعی ثبت نشده باشد(این نکته بسیار با اهمیت است که نام کاربری تمام شبکه های اجتماعی و پلتفرم های انلاین عینا مثل هم باشد و از طرفی با نام دامنه سایت شما نیز یکی باشد.
- حتما در وب سایت های معتبر ثبت نام علائم تجاری برندو سایت ها و پلتفرم هایی که به صورت دولتی خدمات ثبتنام شرکت و برند در زمینه کاری شما را ارائه میدهند نام مد نظر خود را جستجو کنید تا عینا و یا شبیه نام انتخابی شما قبلا ثبت نشده باشد. در زیر لینک تعدادی از این سامانه ها را ذکر نموده ایم.

یک پیشنهاد و راهکار کاربردی برای سرعت بخشیدن و دقت در انتخاب نام کسب و کار و برند: یک جدول درست کنید و نام های مرتبط با نوع کس بو کار خود را در ان بنویسید. و جلو هر نام یک ستون از پارامترهای با اهمیتی که در بالا ذکر شد و پارامتر های با اهمیتی که برای شما و کسب و کارتان ضروری هست را ترسیم کنید. سپس راهکار های تایید و رد نام را در هر بخش مشخص کنید، مثل جستجو در آدرس وب سایت هایی که در بالا ذکر شده است. به صورت ماشین وار ستون ها را تیک تایید و یا رد بزنید. در نهایت به جدولی میرسید که به شما دید وسیع و شفافی دز نام های بیشماری که به ذهنتان رسیده است را میدهند تا با یک جمع بندی درست به نام مناسب برسید.